Het klinkt misschien gek, maar toch gaan veel mensen nog de mist in met het boeken van een hotelkamer. Ook hier bij Hotel Braams maken we dit af en toe mee. Hoewel het niet moeilijk is is het net als met alles belangrijk om te weten wat je doet, en zorgvuldig alle stappen van het proces goed doorloopt. Een reservering maken wordt niet altijd goed verwerkt. soms is dit de schuld van het Hotel, maar heel vaak ook van de klant zelf.
Daarom gaan we je vandaag opweg helpen met deze handige how to: Hoe boek je een hotelkamer?
Denk na over het waarom, en wat je nodig hebt?
Denk goed na over waarom je een hotelkamer wilt boeken. Is dit voor het werk, en heb je een sterk wifi-signaal en of vaste internetverbinding nodig? Moet het hotel in de buurt van een specifieke plaats liggen? Is het voor een plezier uitje? En heb je bijvoorbeeld ontbijt op bed nodig? Allemaal zaken waar je over na dient te denken voordat je op zoek gaat naar een geschikte hotelkamer.
Een hotel vinden.
De wereld is erg veranderd wat betreft onze informatievoorziening. Hoewel de jonge generaties niet beter weten dan gebruik te maken van het internet voor alles wat ze willen weten. Weet de oudere generatie nog hoe je het vroeger zonder internet moest doen. EN veel mensen doen dit nog steeds op de ouderwetse manier.
Het allermakkelijkst is natuurlijk om direct via je smartphone,laptop of PC het internet te betreden en daar op zoek te gaan naar een hotel die aan al jouw eisen voldoet.
Verschillende websites.
Er is tegenwoordig een overload aan websites waar je een hotel kunt boeken. Denk alleen maar aan Expedia, Booking.com en of Trivago. Dit zijn enkele van de grotere websites die een mega aanbod van hotels wereldwijd hebben.
Voordelen en nadelen van de grote boekingswebsites.
Deze websites hebben een aantal voordelen maar ook een aantal flinke nadelen. Zo kun je op deze hotel reserveringswebsites zoeken door zoekfilters te gebruiken. Je kunt zoeken, in een bepaalde, land, regio, stad of zelfs het aantal kilometers instellen vanaf een bepaald adres.
Het grote voordeel is zoeken met filters.
Ook kun je alvast zoeken rond of op de precieze datum dat je een hotelkamer nodig hebt. Je kunt het aantal personen instellen. En andere filters gebruiken om een hotel of Bed & Breakfast te vinden die aan al je eisen voldoet. Zoals: Wifi, ontbijt inbegrepen. Wellicht wil je de mogelijkheid tot sportfaciliteiten, zwembad en of sauna hebben.
Zo kun je op tal van mogelijkheden filteren en alleen zoeken binnen de hotels die aan al jou wensen voldoen.
Nadeel van deze websites is dat ze alles duurder maken dan nodig.
Het nadeel van deze grote boekingswebsites is dat ze ervoor hebben gezorgd dat de hele gastvrijheids (vakantie) sector onnodig duur is geworden. Je betaald namelijk veel meer wanneer je via een reserveringswebsite zoals dat van Expedia een hotelkamer reserveert.
Dit komt omdat dit soort websites een soort monopoliepositie hebben. Door alle hotels wereldwijd te vermelden op een website te vermelden is het voor een hotel zelf haast onmogelijk geworden om nog goede zaken te doen zonder een vermelding op deze websites. Een voorbeeld hiervan is dat deze websites op alle belangrijke zoekwoorden binnen de branche dominieren in de zoekmachines door de inzet van advertenties.
Hierdoor worden hotels gedwongen om toch in zee te gaan met zulke websites. Waardoor ze wel een commissie moeten afstaan. Dit wordt natuurlijk in de prijs verrekend en betaalt uiteindelijk de consument.
Tip: Boek direct op de website van het hotel.
Gebruik deze websites om het juiste hotel te vinden. En boek dan een kamer direct op de website van het hotel zelf. Hiermee doe je het hotel, jezelf en de gastvrijheidssector een groot plezier.
Nu je een hotelkamer gevonden hebt, wil je deze natuurlijk reserveren. Toch zijn er nog altijd mensen die dit niet doen, en op de bonnefooi naar het hotel gaan zonder vooraf te boeken. Dit is niet slim. Grote kans dat er geen beschikbaarheid is, of geen kamers zijn die aan jouw wensen voldoen.
Reserveren – Bellen, mailen, website.
Reserveer daarom altijd ruim op tijd een kamer. Ook het reserveren is een belangrijke stap in dit hele proces. Dit kun je natuurlijk op verschillende manieren doen. Je kunt het hotel bellen, mailen of via de website een reservering plaatsen.
Zeer belangrijk de reserveringsbevestiging.
Hoe je dit ook doet, zorg dat je een reserveringsbevestiging van je boeking krijgt. Check meteen of alle gegevens kloppen. Klopt de datum, het type kamer, de prijs, en de overige wensen?
Betaal je hotelkamer met een creditcard.
Ook het betalen is een essentieel onderdeel. Je kunt achteraf betalen, maar wat veel mensen over het hoofd zien. Is dat bij bijna alle hotels wereldwijd een creditcard is vereist. Hoewel je er voor kunt kiezen om contant of met pin te betalen. Willen Hotels een garantie reservering op je Creditcard maken, mocht je bijvoorbeeld weg gaan zonder te betalen, of iets stuk maken in de kamer.
Helaas is dit een noodzakelijk kwaad dat nodig is. Er zijn nog altijd veel mensen die zich goed kunnen misdragen in een hotel. Het hotel dekt zichzelf hiermee in door een creditcard te vragen, en daarop een reservering te maken van een x bedrag.
Veel hotels nemen daarom ook geen gasten op die geen creditcard hebben. En is het hebben van een creditcard een noodzakelijk iets wanneer je een hotel wilt reserveren en wilt inchecken.
Vraag vandaag nog een creditcard aan.
Mocht je nog geen creditcard hebben, het is altijd handig om deze te hebben. Zelfs wanneer je hem niet of bijna niet gebruikt. Je kunt hem zo in situaties gebruiken waar er geen andere mogelijkheid voor betalen is. Creditcards worden namelijk wereldwijd het meest geaccepteerd. En je hebt altijd de beschikking over een aanzienlijk geldbedrag in geval van nood.
De Mastercard Classic is een veelgebruikte en goede betaalkaart.
Klik hier voor meer informatie over het aanvragen van deze creditcard.
Speciale wensen en behoeften.
Nu je een hotel hebt geboekt en betaald, ben je bijna klaar. Het enige wat je nu nog rest is je klaar maken voor de reis, en het inchecken. Dit laat ik aan je eigen fantasie over. Iedereen doet dit op z’n eigen manier.
Wel wil ik je nog meegeven dat het nu ook een goed moment is om je speciale wensen door te geven. Ben je bijvoorbeeld allergisch voor kussen en dekbedden met veren erin? Heb je voedingsallergieën waar rekening mee gehouden dient te worden tijdens het ontbijt. En of ben je slecht ter been. zorg dan dat je deze zaken via de mail regelt en het hotel je hiermee helpt. Zo heb je ook hier meteen een bevestiging van.